רבי מאיר בעל הנס תפילה

Hachzaka

מתי להגיע לקבר רבי מאיר בעל הנס?

רבי מאיר בעל הנס היה גדול התנאים בדור הרביעי של התנאים. הוא היה התלמיד החשוב והמשמעותי ביותר של רבי עקיבא ועד היום, נהוג לעלות לקברו, אשר בטבריה, בכל ימות השנה. מרבית המבקרים בקבר הם יהודים ומיעוטם תיירים המבקשים לראות את המקום הקדוש ולספוג מעט מרוח הקודש השוררת בו.

היהודים אשר מגיעים לקבר עושים זאת בדרך כלל על מנת להתפלל ולבקש בקשות, וכדאי להגיע לקבר בכל זמן שבו אתם חשים כי אתם זקוקים לעזרה. אם אתם מתעניינים בקבר רבי מאיר בעל הנס תפילה ודאי אינה זרה לכם, ואתם לבטח תוהים אם ניתן גם לערוך במקום אירועים צנועים לציון אירועים מיוחדים כמו חתונה, ברית מילה או בר מצווה.

כיום ניתן בהחלט לקיים אירועים כאלה בקברו של רבי מאיר בעל הנס, כמובן בתיאום מראש. חשוב לדעת מראש כי חלל הקבר עצמו, אשר נמצא בפנים המערה, אינו פתוח לאירועים הנערכים במקום. יחד עם זאת, ניתן במסגרת הביקור להגיע לקבר עצמו ולהתפלל באזור הנחשב ללבו הקדוש של המקום. 

רבי מאיר בעל הנס תפילה והילולה במקום

בקברו של רבי מאיר בעל הנס תפילה מתקיימת בכל ימות השנה, אולם אחת לשנה מתקיימת במקום הילולה גדולה. מדי שנה ההילולה נערכת בתאריך י"ד באייר, פסח שני, בתוך מתחם הקבר. היא מושכת מבקרים רבים אשר רוצים לקחת חלק במנהג, להגיע למקום, להתפלל ולתת צדקה. להילולה לא צריך להיערך באופן מיוחד, אלא פשוט להגיע למקום ולהתחבר לאווירה המיוחדת והקדושה: להמוני המתפללים ששרים וממלמלים תפילות לאור נרות, ויוצרים יחד רוח מאוחדת ומגובשת. באירוע יש אמנם הרבה אנשים אולם הוא לא המוני, אלא מהווה חיבור של הביחד והלבד; מצד אחד חיבור לרוח הקדושה של המקום, ומצד שני תחושת אחדות עם המתפללים הרבים ועם העם היהודי כולו. ההילולה היא חוויה מיוחדת שכדאי לחוות לפחות פעם בחיים. לא בכדי שבים אליה רבים מהמתפללים מדי שנה.

חשוב לקחת בחשבון שהכבישים המובילים אל ההילולה נוטים להיות פקוקים למדי בשל המון המבקרים, לכן מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית או עם ההסעות המיוחדות שמגיעות למקום. בכל מקרה כאשר תגיעו למקום, קרוב לוודאי שהחוויה הרוחנית והמיוחדת במקום תשכיח מכם את הדרך שעברתם. הרוח המיוחדת תשאב אתכם ותאפשר לכם להיות חלק מההילולה המיוחדת ומתחושת האחדות המדהימה.

המוסדות המאוחדים אור תורה אמונים על מתחם הקבר וכן מנהלים מוסדות נוספים אשר מנציחים את זכרו של רבי מאיר בעל הנס. אם הדבר חשוב לכם, חשוב להמשיך ולתרום למוסדות על מנת שיוכלו להמשיך לפעול ולשמור על מתחם הקבר.

תפילה על קבר רבי מאיר בעל הנס
רבי מאיר בעל הנס תפילה
כידוע, בטבריה שוכן קברו של התנא רבי מאיר בעל הנס. את המקום המיוחד הזה מחזיקים ומתחזקים המוסדות המאוחדים אור תורה, בהם לומדים ולמדו לאורך השנים תלמידים רבים. הגעה לקבר מהווה תמיכה באותם תלמידים ועבורכם היא הזדמנות לשאת תפילה ולהתחבר לקדושת המקום.
מה היה לנו עד עכשיו?

צרו עמנו קשר

שתפו את הפוסט:

תפריט נגישות

Call Now Button