למה כדאי לתת צדקה לקבר רבי מאיר בעל הנס?

עלייה לקברי צדיקים היא פעולה מוכרת וחשובה בעולם היהודי. ציוני וקברי צדיקים יש למכביר בחו"ל ובארץ, כאשר לקברים וציונים בארץ יש, כמובן, חשיבות יתרה. עליה ותפילה בקברי צדיקים רבים היא סגולה להצלחה, לזיווג הגון וכן הלאה. העלייה לקברי הצדיקים משמעותית בכל ימות השנה, ובימי ההילולה כמו הילולת רבי מאיר בעל הנס – כלומר, בימים בהם נפטרו אותם הצדיקים – של הצדיקים בפרט.

התפילה בקברי הצדיקים נחשבת משמעותית כשלעצמה כיוון שאותם הצדיקים משמשים כ"מתווכים" וזכותם מסייעת לתפילות להגיע לקדוש ברוך הוא, ואף ככלי לחיבור אישי של המתפלל לצדיק ולאלוקים בפרט. מתן צדקה בקברי הצדיקים, ובקבר רבי מאיר בעל הנס בלבד, היא בעלת חשיבות יתרה.

חשיבות מתן צדקה

מצוות הצדקה היא מצווה מן התורה. המצווה חלה הן על כל אדם במישור הפרטי, והן על הציבור כולו. עם זאת, החובה האישית והציבורית היא בעלת היקפים שונים שיש ללמוד אותם לעומק. למצוות הצדקה יש כמה מדרגות שמונה, בין היתר הרמב"ם: החל ממתן צדקה באופן המוכר ביותר שלה לעני, דרך מתן הלוואה וכלה בצירופו כשותף למקום עבודה, על מנת להוציאו ממעגל העוני.

על מצוות הצדקה נאמר "צדקה תציל ממוות": מימרה שמעידה כאלף עדים על חשיבותה ומשמעותה כבדת המשקל של המצווה.

מי הוא רבי מאיר בעל הנס?

 

רבי מאיר בעל הנס היה מגדולי התנאים שחיו בארץ ישראל. רבי מאיר בעל הנס היה מתלמידיו של רבי עקיבא, והיה ידוע בחריפותו ובמעלותיו הרבות. רבי מאיר בעל הנס חי בטבריה ושם נמצא גם קברו, סמוך לכנרת. כינויו, "בעל הנס", ניתן לו הודות למקרים שונים, ובהם חילוץ אחות אשתו מהשבי, בהם נעשו לו ניסים לאחר קריאת "אלהא דמאיר עננו". רבי מאיר בעל הנס היה נשוי לברוריה, ין הנשים הבודדות שהיו מפורסמות בחריפותן ובידיעותיהן הרבות בתורה.

חשיבות מתן צדקה לקבר רבי מאיר בעל הנס

מתן צדקה בעליה ובתפילה בקבר רבי מאיר בעל הנס, נוכח כל הדברים שנרשמו לעיל, היא רבת ערך ומשמעות: ככלל, תפילה בקברי צדיקים היא רבת השפעה; רבי מאיר בעל הנס הוא דמות גדולה ומשמעותית שזכויות רבות לה; ומתן צדקה לקבר רבי מאיר הנס הוא, בהתאם, הוא עניין בעל חשיבות רבה.

במתן צדקה הן חשיבות טכנית: היכולת לתחזק ולתפעל את ציון הקבר על כל הכלול בכך וכן צדקה למטרות נוספות. בנוסף, מצוות הצדקה כוללת חשיבות פנימית למצווה- עצם קיום מצוות הצדקה, בנוסף לתפילה בציון הקבר. כמו כן, חשיבות מצוות הצדקה עצומה כשלעצמה. זכויותיו הרבות של רבי מאיר בעל הנס עשויות להעלות מעלה הן את קיומה של מצווה בכלל והן את מתן הצדקה בפרט. מהסיבות הללו, כדאי ואף רצוי לתת צדקה בהגעה לקברו של רבי מאיר בעל הנס.

מה היה לנו עד עכשיו?

צרו עמנו קשר

שתפו את הפוסט:

תפריט נגישות

Call Now Button