הילולת רבי מאיר בעל הנס

מקום ציונו של התנא הקדוש קבר רבי מאיר בעל הנס הינו בעיר טבריה ומהווה זה שנות דור מעיין בלתי נדלה לברכות וישועות לכל אחד מבני ישראל שבא למקום להתחנן לפני הקב"ה לזכות בדבר ישועה ורחמים, בזכות התנא הטמון במקום קדוש זה.

מה נהוג לעשות בהילולת רבי מאיר בעל הנס?

ובכן, קברו של רבי מאיר בעל הנס הוא מקום עלייה לרגל לאורך כל ימות השנה ובכל יום בשנה נערכות במקום תפילות, הדלקת נרות, קריאות לעזרה, השתטחות מול הקבר ועוד שלל מנהגים המקוימים במקום. במסגרת הילולת רבי מאיר בעל הנס מתבצעים כל אלה בצורה מרוכזת על ידי מאות אלפי אנשים הפוקדים את המקום בו זמנית. אחד המנהגים המוכרים במסגרת ההילולה הוא הדלקת נרות וזריקת נרות אל תוך מתחם מגודר בו בוערים אלפי נרות בו זמנית באופן שמסמל את עוצמת הקדושה שנאספה במקום.

כל אחד והחוויה שלו בהילולה

במסגרת הילולת רבי מאיר בעל הנס אין שום דבר מיוחד שאתם צריכים לעשות או לדעת. כל שאתם צריכים לעשות הוא להגיע למקום, להתחבר לרוח הקדושה של המקום, רוח שנוצרת באמצעות המולת השירה, מלמולי וקריאות התפילה, אור הנרות הרב וכמובן התחושה הכללית של אחדות העם היהודי, עם ישראל חי. מן הסתם, ביום ההילולה אתם תתקשו למצוא לעצמכם פינה שקטה במקום וחשוב לדעת מראש שבבואכם להילולה אתם מגיעים לאירוע רב משתתפים, שחלק מרכזי בו הוא החוויה ההמונית והמחברת בין הרבים. יחד עם זאת, גם בתוך ההמולה הזאת, תוכלו להסתגר בתוך עצמכם, לחוות את חוויית הקדושה שלכם ולקחת חלק במסורת העתיקה באמצעות הדלקת נר ופשוט נוכחות בהילולה.

היכן מתקיימת הילולת רבי מאיר בעל הנס?

הילולת רבי מאיר בעל הנס נערכת בכל שנה, כאמור ביום י"ד באייר, במתחם קבר רבי מאיר בעל הנס בצדה המערבי של ימת כנרת. ההגעה למקום היא קלה ופשוטה והמתחם ממוקם מעל חמי טבריה בכביש הראשי שמקיף את הכנרת ממערב. ביום ההילולה כדאי לעקוב אחרי הדיווחים בתקשורת על מנת להימנע מפקקים. כמו כן, מומלץ להגיע בהסעות מאורגנות ובתחבורה ציבורית על מנת שיום ההילולה הקדוש, לא יהפוך ליום של תסכול ובזבוז זמן בכבישים.

הילולת רבי מאיר בעל הנס

שום דבר מיוחד, הדבר היחיד שצריך זה פשוט להגיע למקום.

בוודאי! ניתן להגיע בכל ימות השנה.

 

תפריט נגישות

Call Now Button