הילולת רבי מאיר בעל הנס

הילולת רבי מאיר בעל הנס – מה נהוג לעשות בהילולה

לפרטים על הילולת רבי מאיר בעל הנס בשנת תשפ"ג כנסו כעת לדף הייחודי: https://baalhanes.co.il/rabimeir

ובכן, קברו של רבי מאיר בעל הנס הוא מקום עלייה לרגל לאורך כל ימות השנה ובכל יום בשנה נערכות במקום תפילות, הדלקת נרות, קריאות לעזרה, השתטחות מול הקבר ועוד שלל מנהגים המקוימים במקום. במסגרת הילולת רבי מאיר בעל הנס מתבצעים כל אלה בצורה מרוכזת על ידי מאות אלפי אנשים הפוקדים את המקום בו זמנית. אחד המנהגים המוכרים במסגרת ההילולה הוא הדלקת נרות וזריקת נרות אל תוך מתחם מגודר בו בוערים אלפי נרות בו זמנית באופן שמסמל את עוצמת הקדושה שנאספה במקום.

כל אחד והחוויה שלו בהילולת רבי מאיר

במסגרת הילולת רבי מאיר בעל הנס אין שום דבר מיוחד שאתם צריכים לעשות או לדעת. כל שאתם צריכים לעשות הוא להדליק נר לעילוי נשמת התנא רבי מאיר בעל הנס ולהקדיש סכום כסף למקום משכנו, לפי דברי המקובל ר' חיים פלאג'י, לאחר מכן לציין את בקשתכם ולומר: 'אלהא דמאיר ענני' 3 פעמים. במוסדות 'אור תורה' שעל הציון אנו מקיימים מעמד תפילה מיוחד והדלקת נרות ביום ההילולא לכל החפץ בכך – אנו מזכירים את שמות התורמים והמבקשים ומדליקים נרות לזכותם בציון ליד מציבת שתי האבנים המפורסמת. רצוי להגיע למקום, להתחבר לרוח הקדושה של המקום, רוח שנוצרת באמצעות המולת השירה, מלמולי וקריאות התפילה, אור הנרות הרב וכמובן התחושה הכללית של אחדות העם היהודי, עם ישראל חי. מן הסתם, ביום הילולת רבי מאיר בעל הנס אתם תתקשו למצוא לעצמכם פינה שקטה במקום וחשוב לדעת מראש שבבואכם להילולה אתם מגיעים לאירוע רב משתתפים, שחלק מרכזי בו הוא החוויה ההמונית והמחברת בין הרבים. יחד עם זאת, גם בתוך ההמולה הזאת, תוכלו להסתגר בתוך עצמכם, לחוות את חוויית הקדושה שלכם ולקחת חלק במסורת העתיקה באמצעות הדלקת נר ופשוט נוכחות בהילולה. במידה ואינכם יכולים להגיע, אנו במוסדות 'אור תורה' נהיה השליחים שלכם בציון – נתפלל עליכם ונדליק עבורכם נר. כנסו לכאן להשארת שם ולכל הפרטים: https://baalhanes.co.il/rabimeir.

היכן מתקיימת הילולת רבי מאיר בעל הנס?

הילולת רבי מאיר בעל הנס נערכת בכל שנה, כאמור ביום י"ד באייר, במתחם קבר רבי מאיר בעל הנס בצדה המערבי של ימת כנרת. ההגעה למקום היא קלה ופשוטה והמתחם ממוקם מעל חמי טבריה בכביש הראשי שמקיף את הכנרת ממערב. ביום ההילולה כדאי לעקוב אחרי הדיווחים בתקשורת על מנת להימנע מפקקים. כמו כן, מומלץ להגיע בהסעות מאורגנות ובתחבורה ציבורית על מנת שיום ההילולה הקדוש, לא יהפוך ליום של תסכול ובזבוז זמן בכבישים.

הילולת רבי מאיר בעל הנס
הילולת רבי מאיר בעל הנס

עוד על הילולת רבי מאיר בעל הנס

רבי מאיר בעל הנס הוא הכינוי המוכר והידוע של התנא רבי מאיר, שחי ופעל בטבריה. מסופר על רבי מאיר שכאשר ברח מקלגסי הצורר הרומאי שרדפו אחריו, הוכו החיילים בסנוורים, ולא יכלו למצוא את מקום מחבואי של האיש הקדוש הזה. על פי הגמרה, רבי מאיר בעל הנס היה צאצא של נירון קיסר, אחד הקיסרים הידועים של האימפריה הרומאית. דווקא ממנו יצא עילוי, שהאיר את עם ישראל ומשמש אור לעמו גם כיום. קברו של הרבי מאיר בעל הנס נמצא במירון, ומשמש מוקד עלייה לרגל והערצה. מדי  שנה נערכת על מקום קבורתו הילולת רבי מאיר בעל הנס אשר בה משתתפים עשרות ואולי מאות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ וממקומות שונים בעולם כולו. מתי נערכת הילולת רבי מאיר בעל הנס והאם יש משמעות לתאריך הזה? מי משתתף בהילולה ולמה היא הפכה לחוויה כל כך מעניינת? כדאי לקרוא ולהכיר את הקדוש שהביא לעולם הרבה מאד ניסים.

מתי נערכת ההילולה והאם יש משמעות לתאריך

הילולת רבי מאיר בעל הנס נערכת בכל שנה בתאריך י"ד באייר. יש האומרים שהתאריך הזה הוא תאריך הולדתו של הקדוש, ועם הזמן התאריך הזה הפך ליום חשוב ומקודש בעיני רבים. יהודים רבים – דתיים, מסורתיים ואפילו חילוניים גמורים, מגיעים לקברו של הצדיק, שידע לעשות ניסים עוד בחייו ומעולם לא הכפיף עצמו לצוררים הרומאים. ההילולה נמשכת מספר ימים, ולעיתים קרובות היא נמשכת אל תוך ל"ג בעומר, שגם הוא יום חג קדוש. גם ל"ג בעומר מזוהה עם ההתנגדות לרומאים ולכל מה שהם ייצגו בארץ ישראל, כך שרבים ממשיכים את ההילולה אל תוך החג. בהקשר לסוגית המשמעות של התאריך, בדרך כלל נהוג לחשוב שזהו תאריך הפטירה של רבי מאיר בעל הנס, שהפך לאגדה עוד בחייו. אחרים סבורים שהסמיכות לתאריך פטירתו של הרשב"י איננה מקרית והקשר בין השנים הוא בל יינתק.

מי משתתף בהילולה ולמה היא הפכה לתהליך כה מעניין

כאמור לעיל, הילולת רבי מאיר בעל הנס היא הסיבה לשמחה וחגיגה עבור חלק ניכר של עם ישראל. אל ההילולה הזאת מגיעים דתיים וחילוניים כאחד. גם מקרב הדתיים, ההשתתפות בהילולה משותפת לזרמים רבים. אל ההילולה מגיעים דתיים וחילוניים, ימנים ושמאלנים, עשירים ועניים, חולים ובריאים. בקיצור – כל עם ישראל מגיע בהמוניו לאירוע החד פעמי והכל כך חגיגי ומיסטי. ההילולה הזאת היא גם זמן טוב מאד להתפלל ולבקש לטובת המתפלל, חבריו ובני המשפחה שלו. זוהי עת רצון שבה מתגשמות משאלות ותפילות נענות. רוצים לדעת עוד? הילולת רבי מאיר בעל הנס מדברת גם אליכם? אם כן, זה המקום וזה הזמן לעשות את המובן מאליו ולהשתתף בהילולה שיש בה הכל – אהבת האדם, אהבת האל ועת רצון לכולם.

מה היה לנו עד עכשיו?

צרו עמנו קשר

שתפו את הפוסט:

תפריט נגישות

Call Now Button