מה חשוב לדעת לפני נסיעה לקברי צדיקים

כל יהודי באשר הוא מכיר את הסגולה הגדולה שיש בפקידת קברו של צדיק כמו רבי מאיר בעל הנס. הצדיק בחייו מחבר את כל הסובבים אל הקב"ה, ומהווה צינור לשפע האלוקי. סיפורי הניסים הידועים על מעשיהם של הצדיקים ממלאים ספרים על גבי ספרים, וקשה למצוא יהודי שלא חווה זאת בעצמו או לפחות מכיר אדם שכן. צדיקם במיתתם קרויים חיים לימדו אותנו חז"ל, כך שלמקום קבורתו של הצדיק ע"ה יש כוחות אדירים של חיבור לבורא עולם.

קברי צדיקים בארץ הקודש

על אדמת ארצנו הקדושה הילכו צדיקים גדולים לאורך כל ההיסטוריה. בכל אזור בארץ פעלו חכמינו וכמעט בכל מקום נמצא מקום קבורתו של צדיק כלשהו. אבותינו הקדושים קבורים במערת המכפלה בחברון, יוסף בשכם, רחל בבית לחם, ועוד. גם תנאים רבים קבורים, בעיקר בגליל שם היה מקום פועלם, אך בעוד מקומות. הרמב"ם והרמב"ן קבורים בארץ. וגם חכמי הדורות האחרונים שפעלו פה קבורים בכל רחבי הארץ.

מה חייבם לדעת לפני פקידת ציון

לפני שנוסעים להידבק באחד הצדיקים חשוב לבדוק מספר דברים. ראשית, הנגישות אל מקום הקבר. יש קברים הנמצאים בתוך ערים, עם חניה נוחה ושירותים. לעומת זאת, יש מקומות בהם הקבר נמצא בראש גבעה מבודדת. שנית, חשוב לבדוק אם מזג האוויר מתאים. אם מדובר במקומות מסודרים כמו קבר סידנא בבא סאלי זי"ע, אז אין בעיה. אך אם רוצים לפקוד את קבר הרשב"י למשל, מומלץ לבדוק שלא צפוי מזג אוויר סוער.

במידה ונוסעים כקבוצה, מומלץ לבחור קברים שיכולים להכיל את כל כמות האנשים. ישנם מקומות עם שטח מצומצם, ולא ניתן לצפות כמה אנשים נוספים יגיעו מלבדכם.

קברי צדיקים בחוץ לארץ

לדאבון הלב ישנם לא מעט צדיקים שלא זכו להיאסף אל אבותיהם בארץ ישראל וקברם נמצא בגולה. קבר רבי נחמן, קברו של הרבי מלובביץ', ועוד רבים וטובים. לפני נסיעה לקברי צדיקים בחוץ לארץ חשוב לוודא כמה דברים: ראשית, שאין אזהרות מסע למדינה המיועדת. רבי נחמן מברסלב קבור באוקראינה ובעת הזו לא מאוד מומלץ. שנית, בדקו מהן דרכי ההגעה המומלצות מהמלון אל הקבר. דבר נוסף – לא כל קבר נמצא בקרבת קהילה יהודית, ולכן לעיתים יש צורך להצטייד באוכל כשר ולא להסתמך על רכישה במקום.

כמה טיפים קטנים

ישנם מקומות בהם יש סידורים, ספרי תהלים, כיפות וכיסויי ראש. אבל לא תמיד, ולכן מומלץ להביא איתכם.

אם אתם מחפשים פרטיות, מומלץ לברר על תאריכים מתאימים לכל קבר, כיוון שיש מועדים שבהם יש נהירה המונית של מתפללים אל הקבר.

בסופו של דבר, נסיעה לקברי צדיקים היא מעשה בעל ערך עצום. התכוננו אליו באופן הטוב ביותר, גם מבחינה גשמית וגם רוחנית. התארגנות נכונה תאפשר לכם להתפלל בכוונה הכי גדולה שיש ובעזרת השם גם לראות ישועות. לעוד פרטים על הילולת רבי מאיר בעל הנס פנו אלינו עכשיו!

מה היה לנו עד עכשיו?

צרו עמנו קשר

שתפו את הפוסט:

תפריט נגישות

Call Now Button