הכל על מוסדות רבי מאיר בעל הנס

הכל על מוסדות רבי מאיר בעל הנס
הכל על מוסדות רבי מאיר בעל הנס

רבי מאיר בעל הנס הוא אחד האנשים המפורסמים והמיוחדים ביותר ביהדות. הוא היה שילוב נדיר בין אדם יקר, תלמיד חכם ואיש עז נפש, שידע לעמוד על שלו גם מול הצורר הרומאי, ולהשיג את מבקשו למענו ולמען היקרים לו. על פי האגדה, רבי מאיר בעל הנס פנה לבוהר רומאי, ששמר על גיסתו שנאסרה בבית בושת והבטיח לסוהר שהסכים לשחר אותה שאם יאמר "אלוהא דמאיר ענני" הוא יינצל מהעונש שהובטח לו על ידי הרומאים. ואכן, כל פעל הסוהר והוא ניצל מעונש. כאשר רדפו אחריו קלגסים רומיים, הוא התחבר במערות. אף שהחיילים הרומאים עברו בסמוך למקום המחבוא שלו, הם לא יכלו לראות אותו כיוון שהוכו בסנוורים. מאז ועד היום, רבי מאיר בעל הנס נחשב למי שיש ביכולתו לחולל ניסים, גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, מגיעים לקבר שלו על מנת להתפלל ולבקש על עצמם, על המשפחה שלהם ועל אנשים קרובים ואהובים. מוסדות רבי מאיר בעל הנס פועלים ללא הרף וללא הפסקה למען הנזקקים, ובמטרה להרבות במעשים טובים ובתרומות לנזקקים.

מהם מוסדות רבי מאיר בעל הנס ומה הייחוד שלהם

מוסדות רבי מאיר בעל הנס הם למעשה קופות צדקה, המסייעות לאלפים רבים של גברים, נשים וטף לחיות חיים של מצווה ושל כבוד, ולמנוע חרפת רעב. ישנן הרבה קופות צדקה השואבות את הכוח והעוצמה שלהן מזכרו של איש יקר, איש חסד ותורה, שידע להתגבר על כל מכשול בדרך ללימוד תורה ומצוות. עם המוסדות השונים החוסים תחת רבי מאיר בעל הנס ניתן למנות כדלקמן:

  • כוללים בארץ ישראל: קהילות שלמות וכוללים במקומות שונים נהנים מהחסדים הגלומים בקופות רבי מאיר בעל הנס שהם מחזיקים. בין השאר, ניתן למנות את כולל ווהלין, וכן כולל יוצאי הונגריה, הרי הוא כולל שומרי החומות. גם יוצאי גליציה אינם נפקדים, והכולל שלהם, כולל תבת ירושלים, נהנה מהחסדים של קופת רבי מאיר בעל הנס.
  • כוללים נוספים להחזקת עניי ארץ ישראל: החזרת עניי ארץ ישראל היא מצווה גדולה. מוסדות רבי מאיר בעל הנס א מסייעים להחזקת עניים במקומות שונים.

קצת היסטוריה של מוסדות רבי מאיר בעל הנס

מוסדות רבי מאיר בעל הנס החלו לפעול כבר באמצע המאה התשע עשרה למניינם, בשנת תרכ"ז (שנת 1867 למניינם). בשנה ההיא הוקם מבנה על קברו של הצדיק רמי מאיר בעל הנס. עד אז, כולם ידעו על מקום קבורתו אבל הקבר מעולם לא נהפך למקום עלייה לרגל המוני. עם הקמת המבנה והקמת המוסדות על שם הצדיק, נעשה עמו צדק והוא מקבל את המקום הראוי לו בהיסטוריה היהודית והרבנית כאחת. תרומה לקופת רבי מאיר בעל הנס נושאת בחובה סגולה לאושר, חיים ארוכים והיא מצווה חשובה ביהדות, שכן אין מצווה חשובה יותר ממצוות מתם צדקה לעניים ולנזקקים.

מה היה לנו עד עכשיו?

צרו עמנו קשר

שתפו את הפוסט:

תפריט נגישות

Call Now Button